FAQ

Vaak Gestelde Vragen

De website gebruiken

» Hoe een product op onze website vinden?
» Hoe een vriend(in) een seintje geven?

Producten bestellen:

» Hoe een bestelling plaatsen?
» Hoe een bestelling annuleren?
» Aan welke voorwaarden zijn de online bestellingen gebonden?
» Kan een product gereserveerd worden?

De betaling:

» Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
» Kan een voorschot betaald worden?
» Kan er op afbetaling met de BudgetCard gekocht worden?
» Hoe wordt de beveiliging van de online betaling verzekerd?

De levering:

» Hoe gebeurt de levering?
» Kan het toestel in de winkel afgehaald worden?
» Hoe te weten komen wanneer er geleverd wordt?
» Wat zijn de leveringskosten?
» Neemt Krëfel mijn oud toestel terug?
» Hoe een garantiebewijs bekomen?
» Wat bij een foute levering?
» Hoe een artikel terugsturen?
» Hoe een artikel omruilen?
» Levert Krëfel buiten België?

Dienst na verkoop:

» Wat als mijn toestel defect is?
» Wat is de garantietermijn van mijn toestel?
» Hoe accessoires of wisselstukken van een toestel bestellen?
» Hoe een handleiding verkrijgen?

Privacy Policy:

» Privacy Policy


De website gebruiken

Hoe een product op onze site vinden?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een bepaald product terug te vinden op onze website:

1. Kies bovenaan op de Homepagina (in de oranje balk) een hoofdcategorie (vb. Groot elektro). Vervolgens krijgt u een nieuwe pagina met in de grijze linkerbalk een lijst met de verschillende subcategorieën (vb. diepvries, droogkast, fornuis, koelkast, wasmachine, enz.) Aan de hand van deze lijst klikt u tenslotte op de subcategorie die u interesseert (vb. wasmachine). U komt dan terecht op een nieuwe pagina met een volledig productoverzicht van de gekozen subcategorie. Wenst u uw keuze te verfijnen? Pas dan in de grijze linkerbalk de verschillende verfijnings-criteria (vb. merk, prijs, enz.) aan. Per pagina kan u 20 producten vinden. Onderaan rechts van de pagina kan u verder klikken naar de volgende pagina('s).

2. Indien u een specifiek product of een specifiek merk zoekt, kan u bovenaan op de Homepagina het invulveld "Zoeken in" invullen. Als u in een bepaalde categorie wilt zoeken, kan u uw zoekopdracht ook combineren met de gekozen categorie in het invulveld ernaast.

3. Wenst u enkel op merk te zoeken, klik dan rechtsboven op de Homepagina op "Alle merken". Op deze pagina kan u het merk selecteren dat u zoekt en dit ofwel per merk en/of per categorie, ofwel via de merkenindex.

4. Klik onderaan op de Homepagina (in de blauwe balk) op "Sitemap". Op deze pagina vindt u een volledig overzicht van alle categorieën, de subcategorieën en de gerelateerde producten.


Hoe een vriend(in) een seintje geven?

Heeft u een product gezien waarvan u denkt dat het interessant kan zijn voor een vriend, vriendin of familielid? Dan kan u rechts op de productpagina, onder het winkelmandje, de link van deze pagina via mail laten doorsturen of delen via uw sociale media.


» Terug naar boven.


Producten bestellen

Hoe een bestelling plaatsen?

Alle producten die afgebeeld staan op de website, kunnen online worden aangekocht. Indien u een bepaald product wenst aan te kopen, klik dan op de knop "Koop nu". Vervolgens krijgt u een overzicht van uw winkelmandje te zien. Indien u een ander product wenst toe te voegen, klik dan links op "Verder winkelen". Wenst u een product uit uw winkelmandje te verwijderen, klik rechtsboven op "Verwijderen". Wilt u uw bestelling plaatsen, klik dan op "Ga verder". Vervolgens moet u zich registreren als e-shop klant. Deze registratie is volledig gratis. De volgende keer dat u een bestelling plaatst, kan u meteen inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Na de registratie dient u een betalingswijze te kiezen en uw bestelling te bevestigen door op "Ga verder" te klikken.

Voor meer informatie over de betalingswijzen, consulteer de rubriek "De betaling" onderaan deze pagina.


Hoe een bestelling annuleren?

Een bestelling wordt pas behandeld zodra u de volledige 3 stappen procedure heeft doorlopen. Indien de procedure correct is beïndigd, krijgt u automatisch een bevestiging van uw bestelling via e-mail. Gelieve er rekening mee te houden dat indien u voor een betaling via overschrijving kiest, uw gekozen producten 5 dagen voor u gereserveerd zullen zijn. Zodra Krëfel de betaling ontvangen heeft, zal u de bestelling thuis toegestuurd krijgen. De verwerking van een klassieke overschrijving kan tot 3 dagen duren.

Indien u uw online betaling reeds heeft uitgevoerd en u wenst alsnog uw bestelling te annuleren, vul dan het contactformulier e-shop in met duidelijke vermelding van uw bestelnummer.


Aan welke voorwaarden zijn de online bestellingen gebonden?

Klik hier voor onze online verkoopsvoorwaarden. Deze voorwaarden zijn enkel geldig voor bestellingen via de website. In de Krëfel verkooppunten kunnen andere voorwaarden van kracht zijn.


Kan een product gereserveerd worden?

Wanneer u een online bestelling plaatst, wordt het bestelde product automatisch voor u gereserveerd. Gelieve er rekening mee te houden dat deze reservatie pas geldt van zodra Krëfel uw betaling ontvangen heeft. Indien u via overschrijving wenst te betalen, raden wij u aan om deze betaling zo snel mogelijk door te geven aan uw bankinstelling.

U kan ook uw online bestelde producten afhalen in uw favoriete Krëfel filiaal.


» Terug naar boven.


De betaling

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Wij bieden u verschillende mogelijkheden om uw online bestelling te betalen:

1. E-banking: indien u beschikt over Dexia NetBanking, ING HomeBanking, KBC/CBC Online.

2. Print & Fax: u kan de gegevens van uw kredietkaart naar ons doorsturen via fax, waarna uw betaling manueel zal worden behandeld

3. Visa, American Express, Diners Club of Mastercard

4. Krëfel Gift Card

5. Manuele overschrijving op ons bankrekeningnummer 310-0098788-31 (IBAN BE04 3100 0987 8831). In dit geval kunnen de door u bestelde producten slechts voor u gereserveerd worden na ontvangst van uw betaling. Bijgevolg raden wij u aan uw betaling zo snel mogelijk te regelen via uw bankinstelling.


Kan een voorschot betaald worden?

Ja. U kan een voorschot betalen indien uw toestel geleverd wordt door Krëfel. Wanneer u kiest voor een voorschot dient u minstens 20% van het totale bedrag van uw bestelling te betalen. Het resterende bedrag dient bij levering te betaald worden in contant, met Bancontact of via betaling met kredietkaart (Visa, American Express, Diners Club of Mastercard).

Neen. U dient het totaal bedrag op voorhand te betalen indien de levering plaatsvindt door een transportbedrijf.


Kan er online op afbetaling met de Budget Card gekocht worden ?

Ja, dit is mogelijk. Producten die betaalbaar zijn met de Krëfel Budget Card worden aangeduid op de pagina van het product dmv een Krëfel Budget Card afbeelding. De Krëfel Budget Card kan ook gebruikt worden voor aankopen in één van onze Krëfel winkelpunten.


Hoe wordt de beveiliging van de online betaling verzekerd?

Bij aankopen via het Internet is beveiliging een absolute must. Om deze beveiliging te kunnen garanderen, verwerken we de betalingen via Ogone. Zo bent u verzekert van confidentialiteit van alle financiële gegevens die u naar ons verstuurt. Alle financiële gegevens tussen uw PC en onze site worden gecodeerd verstuurd. Ogone voldoet aan de strengste veiligheidsnormen van de sector.


» Terug naar boven.


De levering

Hoe gebeurt de levering?

De levering en installatie gebeuren op het bij de bestelling vermelde adres. Onze expediteur zal de koopwaar enkel afleveren mits vertoning van een officieel identiteitsbewijs en ondertekening door de klant van een leveringsbon voor goede ontvangst. In geval van betaling via kredietkaart en voor uw eigen veiligheid, zal u eveneens worden gevraagd uw kredietkaart of een fotokopie hiervan te tonen. Daarenboven zal de levering in dat geval enkel plaatsvinden indien het leveringsadres overeenstemt met het adres van de klant. Elk zichtbaar gebrek aan het product moet worden vermeld op de leveringsbon en vervolgens worden bevestigd aan onze dienst-na-verkoop, die zal worden belast met de opvolging van uw klacht.

Indien u een voorschot heeft betaald, zal het resterende bedrag bij de levering moeten betaald worden in contant, met Bancontact of via betaling met kredietkaart (Visa, American Express, Diners Club of Mastercard).

Er kan echter enkel een voorschot worden betaald indien uw toestel geleverd wordt door Krëfel. Indien de levering plaatsvindt door een transportbedrijf, dient u het totale bedrag vooraf te betalen.


Kan het toestel in de winkel afgehaald worden?

Ja, met onze dienst Pick up in Store kunt u uw bestelling op 1u afhalen waar beschikbaar en op 24u tot 72u indien niet voorhanden in de winkel.


Hoe te weten komen wanneer er geleverd wordt?

U zal een bevestigingsmail ontvangen wanneer het product verzonden wordt. In deze mail zal een tracking-code staan waarmee u uw bestelling kan opvolgen.

Voor de bestellingen die geplaatst werden in een Krëfel verkooppunt en die aan huis dienen geleverd te worden, kan de leveringsdatum via de website geraadpleegd worden. Daarvoor dient u het nummer van uw bestelbon en het artikelnummer in te vullen. Klik hier.


Wat zijn de leveringskosten?

Deze kan u terugvinden in de algemene verkoopsvoorwaarden voor online verkoop. Klik hier.


Neemt Krëfel mijn oud toestel terug?

Ja. Wanneer de levering gebeurt door de leveringsdienst van Krëfel, kunnen we, indien u dit wenst, gratis uw oude toestellen meenemen, op voorwaarde dat u dit bij bestelling vermeldt in uw winkelmand (knop "Gratis terugname oud toestel") en op voorwaarde dat het terug te nemen toestel een gelijkaardig toestel betreft met vergelijkbare afmetingen. Terug te nemen koelkasten of diepvriezers, dienen volledig leeg en ontdooid te zijn.

Daarenboven dienen de toestellen afgekoppeld te zijn en klaar te staan op het gelijkvloers voor terugname door Krëfel.


Hoe een garantiebewijs bekomen?

Bij de levering van de e-shop bestelling krijgt u een leveringscontract, dat tevens geldt als aankoop-en garantiebewijs. Indien u een verlengde waarborg heeft genomen, zal u ook een "Contract van Verlengde Waarborg" ontvangen.


Wat bij een foute levering?

Indien er bij de levering door Krëfel een fout artikel werd geleverd, wordt het betrokken artikel normaal terug meegenomen door onze chauffeur. Wij zorgen intern voor de rechtzetting en bezorgen u zo snel mogelijk het correcte toestel, nadat wij met u een nieuwe leveringsdatum hebben afgesproken.

Indien uzelf verhinderd of afwezig bent op de dag van de levering nemen wij contact op met u om een nieuwe leveringsdatum af te spreken. Voor deze herlevering worden €30 leveringskosten aangerekend.

Indien u pas na de levering vaststelt dat een fout artikel werd geleverd, verzoeken wij u hiervan melding te maken via onze website "Homepagina - Hulp nodig? - Contact". Of klik hier.


Hoe een artikel terugsturen?

In het kader van de verkoop op afstand aan consumenten, heeft de consument, volgens de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming, het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen de 30 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de dag van levering. Dit herroepingsrecht wordt door Krëfel toegekend aan de consument om hem toe te laten het gekochte goed te beoordelen in omstandigheden vergelijkbaar met een winkeletalage. Dit herroepingsrecht is niet van toepassing voor rechtspersonen of voor producten aangekocht door een natuurlijk persoon voor beroepsgebruik.

Deze herroeping zal echter enkel van kracht worden op voorwaarde dat de klant, binnen de 30 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed, via een schrijven, e-mail, of fax zijn verlangen kenbaar maakt aan de NV Krëfel / Dienst "Annulering bestelling e-shop", Steenstraat 44 - Industriezone 4 «'t Sas» 1851 Humbeek/Grimbergen en op voorwaarde dat hij, binnen dezelfde termijn, de ongebruikte koopwaar terugstuurt in de originele en onbeschadigde verpakking, klaar voor verkoop. Artikels die niet in deze toestand zouden verkeren bij hun ontvangst door de NV Krëfel zullen ter beschikking blijven van de koper, die er de prijs van zal moeten betalen. Daarenboven is de klant niet gemachtigd een herroepingsrecht uit te oefenen ingeval van levering van audio-opnames, video-opnames en computerprogrammatuur (met inbegrip van voorafbetaalde herlaadbare telefoonkaarten) waarvan de verzegeling is verbroken.

Ingeval van uitoefening van zijn herroepingsrecht, zal de klant de koopwaar met alle middelen en op zijn eigen risico en kosten terugzenden naar de NV Krëfel Dienst "Terugzending e-shop". Verzendingen "port betaald door de bestemmeling" en "tegen rembours" zullen dus worden geweigerd. In het belang van de klant wordt aangeraden het bewijs van de terugzending door de post of de vervoerder te laten valideren. Krëfel kan bij wijze van dienstverlening de artikelen terughalen bij de klant mits een forfait van € 30,00 (incl. BTW). Gelieve voor deze dienstverlening van Krëfel te bellen naar het nummer + 32 (0)2 255 00 00 of een e-mail te sturen naar expedi@krefel.be met vermelding van uw naam en bestelnummer.

De artikels dienen te worden terugbezorgd aan Krëfel NV, Steenstraat 44 - Industriezone 4 "'t Sas" te 1851 Grimbergen, samen met alle toebehoren, de gebruiksaanwijziging, de leveringsdocumenten, en eventueel de factuur.

Wanneer het herroepingsrecht werd uitgeoefend overeenkomstig de voormelde voorwaarden, zullen we binnen een termijn van 30 dagen overgaan tot terugbetaling van elke som die u ons zou hebben betaald voor de aankoop van één of meerdere artikels, behoudens de eventuele in artikel 3.1 bedoelde transportkosten. De terugbetaling zal gebeuren op het bankrekeningnummer dat u dient te vermelden in uw herroepingsaanvraag.


Hoe een artikel omruilen?

Indien U een artikel wenst te ruilen voor een ander dat u op onze website vond, gelieve dan een nieuwe bestelling te plaatsen. Het item dat u wenst te ruilen, dient dus naar Krëfel te worden teruggestuurd in perfecte staat, volledig en in zijn originele verpakking (zie vorige rubriek "Een artikel terugsturen").


» Terug naar boven.


Levert Krëfel buiten België?

Neen, Krëfel levert enkel in België. Bestellingen uitgevoerd in het buitenland voor levering in België worden uiteraard wel aanvaard.


» Terug naar boven.


Dienst na verkoop

Wat als mijn toestel defect is?

Voor kleine elektrotoestelen alsook voor telecom, video en tv-toestellen met een beelddiagonaal kleiner dan of gelijk aan 32 inch (82 cm) dient u zich met uw aankoopbewijs en het betrokken artikel tot een van onze verkooppunten te wenden. Defecte toestellen dienen volledig leeggemaakt en gereinigd te worden (indien van toepassing) alvorens ze voor herstelling af te geven. Onze verkopers zullen u graag verder helpen. Voor grote artikelen zoals koelkasten, diepvriezers, wasmachines en tv-toestellen met een beelddiagonaal groter dan 32 inch (82 cm) verzoeken wij u contact op te nemen met onze dienst na verkoop op het nummer +32 (0)2 255 00 00. U kan hier ook het contactformulier dienst na verkoop invullen.


Wat is de garantietermijn van mijn toestel?

Alle producten, gekocht of geleverd en bestemd voor privaat gebruik, genieten van twee jaar waarborg. Voor producten die gebruikt worden voor niet-private doeleinden gelden de beperkende garantievoorwaarden van de fabrikant/invoerder.

Defecten of schade als gevolg van foutief gebruik, water, oxidatie, val of schokken, nalatigheid, slecht onderhoud of gebruik in strijd met de voorschriften van de fabrikant, evenals slijtage worden niet door de garantie gedekt.

Herstellingen uitgevoerd door een niet door het merk erkende technieker geven aanleiding tot het vervallen van de garantie. Voor meer informatie hieromtrent, gelieve de handleiding te raadplegen die bij het product geleverd wordt.

De zendnota en/of het aankoopbewijs die u bij het apparaat ontvangt, is uw garantiebewijs. Houd deze dus zeker goed bij.

Gelieve, om van uw garantie te kunnen genieten, u met het defecte apparaat aan te bieden in uw Krëfel verkooppunt, of contact op te nemen met onze dienst na verkoop op het telefoonnummer + 32 (0)2 255 00 00.

Ook na de garantieperiode kan u steeds bij Krëfel terecht om uw defect toestel te laten herstellen. Gedurende de hele herstellingsperiode wordt u voor een groot aantal toestellen (strijkijzer, tv-toestellen, stofzuiger, koffiezet, microgolfoven, vast telefoontoestel en GSM) en dit in functie van de beschikbaarheid, een gratis vervangtoestel aangeboden. In sommige gevallen dient u een waarborg te betalen. U vindt de voorwaarden in het Krëfel verkooppunt.

Voor vele producten kan u een contract van Verlengde Waarborg afsluiten. Mits betaling van een klein, eenmalig supplement geniet u van 5 jaar garantie op uw toestel. Deze Verlengde Waarborg is tevens beschikbaar voor de producten aangekocht via onze e-shop. U hoeft enkel de optie 'Verlengde Waarborg' aan te vinken op de productpagina of in uw winkelmandje.


Hoe accessoires en wisselstukken van een toestel bestellen?

Voor een aantal producten kan u de bijbehorende accessoires terugvinden in de e-shop. Vink op de productpagina het gewenste accessoire aan om deze in uw winkelmandje te plaatsen.

Indien u het productonderdeel niet terugvindt op de website, kan u zich best richten tot één van onze verkopers, die de bestelling vervolgens zal doorgeven aan de dienst Wisselstukken. Deze gespecialiseerde dienst bestelt voor u alle onderdelen en toebehoren van het toestel dat u bij Krëfel heeft aangekocht. Om dit vlot te laten verlopen, vragen wij u om de verkoper zoveel mogelijk gegevens over uw toestel te verschaffen, zoals het merk, het type, het serienummer,... Deze gegevens vindt u meestal op het identificatieplaatje op uw toestel.

Om het wisselstuk te bestellen, zal u een voorschot worden gevraagd. U zal schriftelijk verwittigd worden van zodra het wisselstuk beschikbaar is in het Krëfel verkooppunt van uw keuze. Gelieve hierbij rekening te houden met een leveringstermijn van 2 à 3 weken.

Helaas is het niet altijd mogelijk om de prijs van het betreffende wisselstuk vooraf mee te delen. Indien gewenst, kan de verkoper de prijs aanvragen bij de dienst Wisselstukken en u deze later meedelen.


Hoe een handleiding verkrijgen?

Alle nieuwe toestellen worden geleverd met een handleiding in uw taal. Mocht dit niet het geval zijn, of indien u de handleiding van een toestel bent verloren, kan u een exemplaar bestellen in een Krëfel verkooppunt. Voor meer informatie kan u terecht in één van onze Krëfel verkooppunten.


» Terug naar boven.


Privacy Policy

1. Dit is de website van:

  • NV Krëfel
  • Steenstraat 44 - Industriezone 4 «'t Sas» Grimbergen
  • 1851 Grimbergen-Humbeek (België)
  • BTW BE 0400.673.544
  • Tel: 02/255.00.00
  • Fax: 02/252.49.70

2. Wanneer de klant ons contacteert, solliciteert, een formulier invult, enz. machtigt de klant de NV Krëfel om over te gaan tot de verwerking van zijn persoonsgegevens. Wij verbinden ons ertoe deze gegevens uitsluitend te gebruiken voor het beheer van volgende doeleinden:
  • - Marketing
  • - Dienst na verkoop
  • - Levering
  • - Informatie van producten of diensten Krëfel en/of Krëfel Keukens
  • - Sollicitatie

3. Bij een bezoek aan de Krëfel website worden volgende gegevens bewaard:
  • - Uw e-mailadres en persoonsgegevens als u dit aan ons communiceert
  • - Alle informatie met betrekking tot de pagina’s van andere sites die u geraadpleegd hebt om naar onze site te gaan
  • - Alle informatie met betrekking tot de pagina’s die u op onze site geraadpleegd hebt
  • - Alle informatie die u vrijwillig verstrekt hebt
  • - Het IP-adres, UserAgent (type van uw browser)

4. De opgegeven persoonsgegevens worden enkel intern gebruikt en worden niet doorgegeven, gedeeld, noch verkocht aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.

5. Op www.krefel.be gebruiken we cookies (een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een Internetserver en dat zich op de vaste schijf van uw computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte website en bevat een aantal gegevens over dit bezoek) voor intern gebruik.

6. De klant is als enige verantwoordelijk voor het gebruik van zijn paswoord, met name in geval van bedrieglijk gebruik door een derde.

7. Wenst u zich uit de Krëfel newsletter uit te schrijven, toegang tot uw persoonsgegevens om deze aan te passen of ons te contacteren in verband met de Krëfel Privacy Policy? Contacteer ons dan:
  • - Per telefoon: 02/255.00.00
  • - Per fax: 02/252.49.70
  • - Per post: Steenstraat 44 - Industriezone 4 «'t Sas» Grimbergen, 1851 Grimbergen-Humbeek (België)
  • - Per e-mail: mail.box@krefel.be

8. Als u van geen enkel bedrijf nog mailings, telefonische oproepen of e-mails wenst te ontvangen, contacteer dan de Robinson-lijst van het Belgische Direct Marketing Verbond:
  • - Telefonisch op het gratis nummer: 0800-91 886
  • - Per post: BDMV, Robinson list, Buro & Design Center, Heizel Esplanade B46, 1020 Brussel
  • - Online: http://www.robinsonlist.be/

9. Voor nadere inlichtingen wordt de klant verzocht zich te wenden tot het openbaar register dat wordt bijgehouden door de Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer. http://www.privacycommission.be/


» Terug naar boven.