Verzekering Verlengde Waarborg

Verzekering Verlengde Waarborg tot 5 jaar (optioneel)

Op al onze elektrotoestellen, bestemd voor privaat gebruik, geniet u van een standaard waarborg van 2 jaar. Wenst u langer, zorgeloos, te genieten van uw elektrische apparaten, dan biedt Krëfel u zijn Verzekering Verlengde Waarborg tot 5 jaar aan. Voor al onze tablets, laptops en desktop pc's met uitzondering van Apple-producten, bieden wij een verlenging van de waarborg met één jaar aan. Dit betekent een totale waarborg van 3 jaar voor uw tablet, desktop pc of laptop!

Dankzij deze totale waarborg hoeft u zich letterlijk nergens zorgen over te maken. In ruil voor een eenmalig bedrag garandeert de Verzekering Verlengde Waarborg u totale gemoedsrust.

De Verzekering Verlengde Waarborg is tevens beschikbaar voor aankopen via onze e-shop. Vink deze optie aan op de productpagina of in uw winkelmand en u ontvangt uw contract van Verzekering Verlengde Waarborg met de post (na de levering van uw e-shop bestelling).

De verlengde garantie in 10 vragen

1. Wat is een verlengde garantie van Krëfel ?

De garantie voorwaarden bij de fabrikant is in de meeste gevallen tot 2 jaar. Met de verlengde garantie wordt dit door Krëfel verlengd tot 5 jaar. Voor laptops, desktop pc's en tablets, met uitzondering van Apple producten, verlengen we uw garantie tot 3 jaar.

2. Wie herstelt mijn toestel indien het defect is ?

Tijdens de volledige termijn van de garantie, worden alle herstellingen uitgevoerd door de fabrikant van het toestel. Op deze manier garanderen wij dat de herstelling uitgevoerd wordt door zeer bekwame mensen en indien nodig met originele onderdelen. Krëfel zal voor u de afspraak met de technische dienst maken, uw dossier en de kosten van de interventie beheren.

3. Wat moet ik doen in geval van een panne ?

Eenvoudigweg contact op nemen met onze dienst na verkoop (022550000), of uw vertrouwde winkel, die voor u een afspraak zal reserveren.

4. Indien ik mijn toestel verkoop, blijft de garantie dan geldig ?

Uw contract specificeert dat de garantie strikt persoonlijk is en niet aan een ander kan toegewezen worden.

En indien ik verhuis binnen België of naar Luxemburg? Het volstaat dat u in één van onze Krëfelwinkels laat weten dat u verhuisd bent, zodanig wij uw gegevens kunnen aanpassen in onze “Data base”.

En indien ik verhuis naar het buitenland? Enkel interventies in België en Luxemburg worden ondersteund door de garantie van de fabrikant als ook de uitbereiding die daaruit voortvloeit.

5. Wat kost een interventie aan huis buiten garantie?

Dat kan verschillen enerzijds door het type panne en anderzijds de fabrikant, maar tegenwoordig rekenen de meeste technische diensten meer dan 100€ aan, en dit enkel voor de verplaatsing en de werkuren. De te vervangen onderdelen zullen bovendien nog eens apart aangerekend worden.

6. Kan ik een toestel verzekeren dat professioneel zal worden gebruikt ?

De voorwaarden van de fabrieksgarantie gelden enkel voor producten die huishoudelijk gebruikt worden. Bijgevolg is de Verlengde waarborg niet geldig op toestellen die professioneel gebruikt worden.

7. Waarom varieert de prijs van de garantie, in sommige productgroepen (bv. televisies), in vergelijking met de prijs van het product?

In deze productgroepen, worden de onderdelen die defect zijn, niet hersteld maar altijd vervangen. Eveneens kunnen de prijzen van sommige onderdelen hoger zijn, en dit bij toestellen waar er een moderne technologie aanwezig is, wat vaak het geval is bij duurdere toestellen.

Voorbeeld: Wanneer we vergelijken met BMW, Mercedes,… wordt geacht dat deze kwalitatief en technologisch zijn, maar we weten ook dat in geval van een herstelling, de onderdelen ook duurder zullen zijn.

8. Wat gebeurt er indien mijn toestel tijdens de garantie onherstelbaar wordt verklaard ?

Indien de panne zich voordoet tijdens de eerste 2 jaar, wordt het toestel vervangen door hetzelfde toestel of door een toestel met dezelfde kenmerken. Indien de panne zich voordoet na de eerste 2 jaar, betalen wij u de restwaarde terug.

9. Wat is de restwaarde van mijn toestel ?

Indien een toestel (technisch of economisch) onherstelbaar is, wordt de aankoopwaarde van deze terugbetaald verminderd met 1% per maand vanaf de aankoopdatum.

10. Wat is de prijs van de verlengde garantie

Het doel van de "verlengde garantie" is om onze klanten een volledige veiligheid te bezorgen en dit voor een klein budget. Wanneer een toestel u de mogelijkheid biedt om van deze optie gebruik te maken, dan kan u de prijs hiervan terugvinden in het kader, rechts van het toestel, waar u eveneens de verkoopvoorwaarden terug kunt vinden.