Algemene verkoopvoorwaarden

 

De onderstaande algemene verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op online bestellingen via de e-shop, alsook in de Krëfel-verkooppunten en dit in het kader van een consumentenkoop. De klant wordt geacht in huidige algemene verkoopvoorwaarden een consument te zijn overeenkomstig artikel l I. 1, 2° van het Wetboek Economisch Recht, waarin een consument wordt gedefinieerd als “iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachtsof beroepsactiviteit vallen”. De klant moet altijd de algemene verkoopvoorwaarden lezen voordat hij een bestelling plaatst op de e-shop. Bij elke bestelling wordt de klant gevraagd deze algemene verkoopvoorwaarden uitdrukkelijk te aanvaarden, zo niet kan de transactie niet worden afgerond.

» 1. Algemeen
» 2. Betalingsvoorwaarden
» 3. Levering en installatie
» 4. Eigendomsvoorbehoud
» 5. Waarborg
» 6. Herroepingsrecht
» 7. Privacy
» 8. Aansprakelijkheid
» 9. Laagste prijs
» 10. Geldigheid, Toepasselijk Recht en geschillenbeslechting
» 11. Rechtsbekwaamheid
» 12. Preventie namaak
» 13. Herstellingen

1. Algemeen

1.1. Identificatie en maatschappelijke zetel van Krëfel:

NV Krëfel
Steenstraat 44 - Industriezone 4 «'t Sas» Grimbergen
1851 Grimbergen-Humbeek (België)
Bedrijfsnummer 400.673.544
BTW BE 0400.673.544
Tel: 02/255.00.00

(Hierna “Krëfel”)

Krëfel is specialist in elektro, tv, hifi, video, telecom, foto, multimedia en inbouwtoestellen. In de Krëfel verkooppunten en op de e-shop vind je zodoende alle soorten huishoudtoestellen, maar ook een ruim gamma aan elektroproducten voor jouw ontspanning of werk. Daarnaast vind je bij Krëfel ook het ‘Cook in Style’-assortiment, van bakbenodigdheden tot tafeldecoratie. Bij Krëfel vind je alles om het perfecte diner te organiseren.

1.2. Elke bestelling is uitsluitend onderworpen aan deze algemene verkoopvoorwaarden, ongeacht de algemene voorwaarden van de klant en ongeacht bijzondere verkoopvoorwaarden. De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene verkoopvoorwaarden in een voor hem/haar begrijpbare taal en alle clausules te aanvaarden.

Alle andere voorwaarden dan deze algemene verkoopvoorwaarden, alsmede alle afwijkingen van deze algemene verkoopvoorwaarden, zelfs indien deze uitgaan van de vertegenwoordigers van Krëfel, moeten, opdat ze tegenstelbaar zouden zijn aan Krëfel, uitdrukkelijk schriftelijk door Krëfel worden aanvaard.

1.3. De algemene verkoopvoorwaarden in de winkel en op de website krefel.be, zijn, hoewel ze wereldwijd kunnen worden geraadpleegd, uitsluitend opgesteld voor klanten woonachtig in België. Alle andere algemene verkoopvoorwaarden, zelfs die op de bestelbon van de klant, zijn niet van toepassing. Het aanbod van Krëfel is uitsluitend bestemd voor klanten woonachtig in België. Bijgevolg wordt elke overeenkomst, naar keuze van de klant, opgesteld in het Nederlands of het Frans.

1.4. Krëfel behoudt zich het recht voor om haar algemene verkoopvoorwaarden te wijzigen zonder de klant hier persoonlijk van op de hoogte te stellen en zonder dat de klant aanspraak kan maken op enige schadevergoeding. Het is dus de verantwoordelijkheid van de klant om periodiek na te gaan of er wijzigingen aan de algemene verkoopvoorwaarden zijn doorgevoerd. Voor lopende overeenkomsten blijven de algemene verkoopvoorwaarden van kracht die gelden op het ogenblik van het sluiten van de aankoop.

1.5. Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving op de website, is het aanbod en zijn de prijslijsten geldig zolang ze vermeld staan in de online catalogus. Krëfel behoudt zich het recht voor om op elk ogenblik de eigenschappen van haar aanbod en prijslijsten te wijzigen. Krëfel behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren wanneer blijkt dat de prijsaanduidingen of de specificaties van een product op de website ingevolge een technische of menselijke tekortkoming foutief zou zijn.

1.6. Krëfel keurt de BeCommerce-richtlijnen goed.

» Terug naar boven.

2. Betalingsvoorwaarden

Alle prijzen op Krëfel.be zijn in Euro en inclusief BTW en eventuele recupelbijdrage.

De betaling van de bestellingen kan gebeuren op verschillende manieren:

2.1. Online op het moment van bestellen via:
- E-banking (Bancontact, Paypal, Krëfel Budget Card, Payconiq, Klarna, Alma)
- Krëfel Cadeaukaart
- Visa, American Express, Diners Club of Mastercard
- Ecocheques

2.2. Bij levering door Krëfel:
- Contant
- Bancontact
- Visa, American Express, Diners Club of Mastercard
- Ecocheques en consumentencheques
Betaling bij levering is alleen mogelijk bij levering door Krëfel zelf (grote huishoudelijke apparaten en tv’s).

2.3. In een Krëfel-verkooppunt:
- Contant
- Bancontact
- Visa, American Express, Diners Club of Mastercard
- Ecocheques en consumentencheque

2.4. Bij levering door een transportbedrijf:
- Je dient het totale bedrag vooraf te betalen

» Terug naar boven.

3. Levering en installatie

Zodra de bestelling is geplaatst via de Krëfel website of in een Krëfel-verkooppunt, ontvangt de klant een bevestiging met de gegevens van de bestelling. Na het bestellen ontvang je een bevestigingsmail. Deze mail is een samenvatting van de bestelling.

De klant heeft de keuze om de bestelling mee te nemen, desgevallend af te halen in het kader van een online verkoop, dan wel de bestelling te laten leveren. Indien de klant verkiest om de bestelling te laten leveren, vindt de levering plaats op het adres dat bij het plaatsen van de bestelling is opgegeven. Onze koerier zal de goederen alleen afleveren op vertoon van een officieel identiteitsbewijs en de handtekening van de klant op een afleverbon voor correcte ontvangst. In het geval van betaling met een creditcard, en voor zijn eigen veiligheid, zal de klant ook worden gevraagd om zijn of een fotokopie daarvan te laten zien. Bovendien zal in dit geval de levering alleen plaatsvinden als het afleveradres identiek is aan het adres dat is opgegeven door de klant. Elk zichtbaar gebrek aan het product moet worden gemeld op de kopie van de leveringsbon die wij bij de klant achterlaten, die hij vervolgens binnen twee dagen na levering via onze online contactformulieren moet sturen naar onze dienst na verkoop, die zijn klacht zal opvolgen. Als de klant niet toestaat dat de chauffeur het grote huishoudtoestel of de TV uitpakt om samen de conformiteit te controleren, kan Krëfel niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade die later wordt ontdekt.

3.1. Type levering en leveringsprocedure

3.1.1.Grote toestellen

Als de levering van een groot apparaat (koelkast, televisie, enz.) op de eerste verdieping moet plaatsvinden, zorg er dan vooraf voor dat de toegang (deur en inkomhal, trap, lift, binnendeuren, gangen, enz.) voldoende breed en hoog zijn om de levering normaal te laten verlopen. Bovendien levert Krëfel dergelijke toestellen niet vanaf de vierde verdieping zonder lift of goederenlift met voldoende capaciteit. De klant moet bij twijfel contact opnemen met de Krëfel leveringsdienst op het telefoonnummer 02/255.00.00, via chat of via het contactformulier, voordat je je bestelling plaatst, om het gebruik van een externe goederenlift te regelen tegen een forfaitaire prijs van €99 (incl. BTW) tot en met de 8e verdieping, of €149 (incl. BTW) vanaf de 9e verdieping.

Bij de levering door de leveringsdienst van Krëfel kunnen wij, indien de klant dit wenst, zijn oude toestel gratis meenemen, op voorwaarde dat hij dit bij de bestelling aangeeft (bij online aankoop dit in zijn winkelmandje aangeven (knop ‘Ja, oud apparaat terugnemen’) en op voorwaarde dat het om een gelijkaardig apparaat gaat met vergelijkbare afmetingen. Terug te nemen koelkasten of diepvriezers, dienen volledig leeg en ontdooid te zijn.

Bovendien moet het terug te nemen toestel ontkoppeld en gedesinfecteerd zijn en vrij van zijn plaats om de doorgang van onze installateurs te vergemakkelijken. Bij een eenvoudige levering zonder installatie moet het door Krëfel terug te nemen toestel klaar staan aan de ingang van de leveringsplaats.

«Amerikaanse» koelkasten kunnen alleen worden meegenomen met behulp van een externe lift. De klant kan deze lift bestellen via Krëfel, mits een forfaitaire prijs van €99 (incl. BTW) tot en met de 8e verdieping of van €149 (incl. BTW) vanaf de 9e verdieping. De klant moet dit tijdens het bestelproces (laten) vermelden in het veld «opmerkingen». De klant kan er ook voor kiezen om de Amerikaanse koelkast met eigen vervoer naar het afleveradres te brengen. Krëfel neemt de koelkast dan terug zonder extra kosten. Er dient ten alle tijden een doorgang te zijn die toelaat om de koelkast uit de woning van de klant te verwijderen. Zoniet behoudt Krëfel zich het recht de terugname te weigeren.

3.1.2. Kleine toestellen

Kleine toestellen worden geleverd door een externe koerier. Deze toestellen worden geleverd op de begane grond. Eventuele kosten worden duidelijk aangegeven tijdens het bestelproces. De klant betaalt slechts éénmaal de leveringskost bij een gelijktijdige levering van meerdere pakketten op één leveringsadres. De klant kan deze leveringskost vermijden door kleine toestellen samen te laten leveren met grote toestellen door onze eigen leveringsdienst.

Als de klant niet aanwezig is tijdens de levering, krijgt hij digitaal bericht (via e-mail of een melding in de app van de vervoerder) over het afhaalpunt waar het pakket wordt geleverd en wanneer het klaar is om op te halen. De klant heeft 14 dagen om het pakket op te halen, waarna de bestelling wordt teruggestuurd en geannuleerd. Het betaalde bedrag wordt teruggestort zodra Krëfel de bestelling heeft ontvangen en gecontroleerd.

3.2. Verzendkosten

Afhankelijk van de installatie, de waarde, de grootte en het gewicht van het apparaat, gebeurt de levering door een Krëfel-leveringsdienst of door een externe bezorger. Een bestelling die uit meerdere artikelen bestaat die op één en hetzelfde adres geleverd moeten worden, betaalt de klant slechts één keer de leveringskosten

Tenzij anders vermeld in de productbeschrijving, zijn de verzendkosten voor online bestellingen via onze e-shop en onze verkooppunten:

3.2.1. Voor grote huishoudelijke toestellen:

- Gratis voor bestellingen van grote huishoudelijke apparaten met een totale waarde van meer dan €379 (incl. BTW). Als de totale waarde lager is, moet de klant €10 extra bezorgkosten betalen voor levering zonder installatie (tot aan de deur en zonder installatie). Als de klant afwezig is tijdens de levering, ondanks de gemaakte afspraak, worden er extra kosten van 30€ in rekening gebracht voor het plannen van een tweede levering.

3.2.2. Voor kleine huishoudelijke apparaten/accessoires:

- Gratis voor bestellingen van kleine huishoudelijke toestellen en/of accessoires met een totale waarde gelijk aan of hoger dan €20 (incl. BTW). Het maximaal toegestane gewicht is 30kg.
- €3,95 (incl. BTW) voor bestellingen van kleine huishoudelijke toestellen en/of accessoires met een totale waarde van minder dan €20 (incl. BTW). 19,90€ incl. BTW voor leveringen van kleine huishoudelijke apparaten en/of accessoires die op zondag plaatsvinden.

3.2.3. Voor inbouwtoestellen:

- Gratis voor bestellingen van inbouwtoestellen met een totale waarde van meer dan €379 (incl. BTW). Als de totale waarde lager is, moet de klant €10 extra bezorgkosten betalen voor levering zonder installatie (tot aan de deur en zonder installatie). Als de klant afwezig is tijdens de levering, ondanks de gemaakte afspraak, worden er extra kosten van 30€ in rekening gebracht voor het plannen van een tweede levering.

3.2.4. Voor tv-, dvd-, hifi-, video- en audioapparatuur:

-Gratis voor tv-bestellingen met een totale waarde van meer dan €379 (incl. BTW). Als de totale waarde lager is, moet de klant €10 extra bezorgkosten betalen voor levering zonder installatie (tot aan de deur en zonder installatie). Als de klant afwezig is tijdens de levering, ondanks de gemaakte afspraak, worden er extra kosten van 30€ in rekening gebracht voor het plannen van een tweede levering.
- Gratis voor DVD-, Hifi-, Video- en audiobestellingen met een totale waarde gelijk aan of hoger dan €20 (incl. BTW).
- €3,95 inclusief btw voor dvd-, hifi-, video- en audiobestellingen met een totale waarde van minder dan €20 (incl. BTW)

3.2.5. Voor Multimedia, Fotografie en Telecom:

- Gratis voor bestellingen van pc-desktops en notebooks voor een totaalbedrag gelijk aan of hoger dan €20 (incl. BTW) .
- Gratis voor bestellingen van Informatica-toebehoren, Fotografie- en Telecom-apparaten (uitgezonderd desktop PC’s en notebooks) voor een totaal bedrag gelijk aan of hoger dan €20 (incl. BTW).
- €3,95 voor bestellingen van Informatica-toebehoren, Fotografie- en Telecom-apparaten (uitgezonderd desktop PC’s en notebooks) voor een totaal bedrag lager dan €20 (incl. BTW).

3.3 Installatiekosten :

3.3.1. Voor vrijstaande grote elektrische toestellen

- Voor de installatie, aansluiting (water, gas, elektriciteit) en ingebruikname van een vrijstaand groot huishoudelijk toestel wordt een toeslag van €19 (incl. BTW) per bestelling in rekening gebracht. Indien van toepassing omvat deze toeslag ook het plaatsen van een wasmachine en een droogkast en het omkeren van de draairichting van de deur.
- Voor het aanpassen van de draairichting van de deur van een vrijstaand groot toestel(koelkast, wasmachine, enz.) of het vervangen van de sproeiers op een gasfornuis wordt een toeslag van €10 (incl. BTW) in rekening gebracht als deze service buiten de installatiedienst wordt gekozen.

3.3.2. Voor grote inbouwtoestellen

- Voor de installatie van een inbouwapparaat (met uitzondering van eiland dampkappen en kookplaten met geïntegreerde afzuigkap) wordt een supplement van €39 (incl. BTW) per toestel aangerekend, ongeacht de verkoopprijs. Deze toeslag omvat klein timmerwerk (zagen), aansluitingen (water, gas, elektriciteit) en het aanpassen van de draairichting van de deur (voor apparaten die dit toelaten).
- Onze installateurs komen vooraf bij de klant langs om te controleren of het apparaat kan worden geïnstalleerd en voldoet aan de veiligheidsnormen. Dit bezoek vooraf is beschikbaar voor alle inbouwtoestellen en kost €39 (incl. BTW). Dit bedrag wordt afgetrokken van het te betalen bedrag als de totale aankoop meer dan €750 (incl. BTW) bedraagt. Via de website is het niet mogelijk om een voorbezoek in te plannen, hiervoor dient contact worden opgenomen met onze klantendienst via de contactformulieren.
- Het plaatsen en installeren van een eiland dampkap of kookplaat met geïntegreerde dampkap is alleen mogelijk als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Onze logistieke afdeling neemt contact met de klant op om te bepalen of plaatsing mogelijk is. De meerprijs voor het plaatsen en installeren van een eiland dampkap of kookplaat met geïntegreerde dampkap is €199 (incl. BTW). Deze prijs is inclusief een voorbezoek bij de klant om er zeker van te zijn dat de installatie haalbaar is.

3.3.3. Voor een TV

- Voor een standaardinstallatie inclusief montage van de stand(en), aansluiting, configuratie op het internetnetwerk, aansluiting op een soundbar en ingebruikname wordt een toeslag van €19 (incl. BTW) in rekening gebracht.
- Voor een installatie inclusief de installatie van een muursteun of de montage van een meubel (de muursteun of meubel is niet inbegrepen), de montage van de stand(en), de aansluiting, de configuratie op het internetnetwerk, de aansluiting op een soundbar en de ingebruikname wordt een toeslag van €99 (incl. BTW) in rekening gebracht.

3.3.4. Voor een PC

- Voor de installatie van een desktop pc of notebook (PC All In service) wordt een toeslag van €100 (incl. BTW) in rekening gebracht. Dit is inclusief levering, installatie thuis en het aansluiten van randapparatuur op het netwerk.
van randapparatuur op het netwerk. - Voor de volledige ingebruikname en installatie van een mailbox (laptop/PC Basisservice) wordt een toeslag van €19 (incl. BTW) in rekening gebracht.
- Voor volledige ingebruikname, installatie van een mailbox, installatie van MS Office/antivirus + downloaden/installeren van updates (Laptop/PC Full Service) wordt een toeslag van €39 (incl. BTW) in rekening gebracht.
- Voor de installatie of herinitialisatie van software (Laptop/PC Software Service) wordt een toeslag van €19 (incl. BTW) in rekening gebracht.

3.3.5. Voor een smartphone of tablet

- Voor een abonnementscontrole, installatie/vervanging van de simkaart en het opstarten van randapparatuur (Service Start) wordt een toeslag van €5 (incl. BTW) in rekening gebracht.
- Voor een abonnementscontrole, het installeren/vervangen van de SIM-kaart, het opstarten van randapparatuur, het kopiëren/overzetten van contacten, het instellen van een gebruikersaccount en het installeren van een screenprotector (Basis Service) wordt een toeslag van €10 (incl. BTW) in rekening gebracht.
- Voor een abonnementscontrole, installatie/vervanging van de simkaart, het opstarten van randapparatuur, het kopiëren/overzetten van contacten, het installeren van een gebruikersaccount, het installeren van een screenprotector, het installeren van apps, het overzetten van gegevens en het installeren van Bluetooth-randapparatuur (indien aanwezig) (Full Service) wordt een toeslag van €15 (incl. BTW) in rekening gebracht.
- Voor de installatie van applicaties (Wearables Start) geldt een toeslag van €15 (incl. BTW).
- Er wordt een toeslag van €20 (incl. BTW) in rekening gebracht voor diagnostiek, gegevensherstel, back-up en het resetten van het apparaat (after-sales service).

3.4. Leveringstermijn

Krëfel stelt alles in het werk om binnen de 2 werkdagen te leveren. Na het afsluiten van de overeenkomst, tenzij de klant en Krëfel contractueel een andere datum zijn overeengekomen. Indien het toestel niet geleverd wordt binnen de 30 dagen of de contractueel overeengekomen leveringsdatum, behalve in geval van overmacht, moet de klant Krëfel een respijttermijn toestaan. Indien Krëfel deze respijttermijn niet naleeft, heeft de klant het recht om de koop op te zeggen. Bij een bestelling waarvan de artikelen op voorraad zijn, heeft de klant op verzoek recht op een maximale levertijd van 30 dagen.

» Terug naar boven.

4. Eigendomsvoorbehoud

In afwijking van artikel 1583 van het (oud) Burgerlijk Wetboek blijft Krëfel eigenaar van de verkochte producten tot op de dag van de algehele betaling van de prijs in hoofdsom en/of rente(n) en/of forfaitaire schadevergoeding(en). Alle risico’s van verlies en beschadiging met betrekking tot de betrokken producten gaan over op de klant van zodra hij deze in bezit neemt.

De klant draagt hierbij over aan Krëfel alle sommen die hem zouden zijn verschuldigd door derden. De klant ontslaat Krëfel van elke formaliteit van betekening en zal de eventuele daarmee gepaard gaande kosten dragen. Daarenboven machtigt de klant Krëfel om op elk ogenblik het materiaal terug te nemen, zolang het niet volledig is betaald, en dit waar het zich ook mogen bevinden.

» Terug naar boven.

5. Garantie

Alle aangekochte of geleverde producten genieten een garantie van 2 jaar. De garantie aangeboden door Krëfel stemt overeen met de wettelijke garantie en doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de klant.

Krëfel garandeert dat de producten voldoen aan de kenmerken van de bestelling en aan de normale verwachtingen die de klant mag hebben, rekening houdend met de productspecificaties. Krëfel garandeert ook dat de producten voldoen aan alle wettelijke voorschriften op het moment van bestelling.

Met betrekking tot de levering van producten, in het geval van een defect dat zich voordoet binnen de garantieperiode en voor zover mogelijk en redelijk, heeft de klant de keuze tussen herstelling of vervanging van het product. Alleen indien de herstelling of vervanging buitensporig of onmogelijk zou blijken of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de klant het recht om een prijsvermindering of het recht om de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen.

Defecten of schade veroorzaakt door verkeerdelijk gebruik van de producten, zoals waterschade, oxidatie, vallen of stoten, nalatigheid, slecht onderhoud, gebruik in strijd met de instructies van de fabrikant of slijtage, vallen niet onder de garantie.

Bij levering van digitale inhoud en diensten is de klant zelf verantwoordelijk voor het installeren van de updates. Krëfel is niet verantwoordelijk voor een eventueel resulterende non-conformiteit, in het geval dat de klant de updates niet installeert.

In het geval van de aankoop van goederen met digitale componenten (zoals een smartphone, computer, Smart TV, enz.), zijn echter nog steeds de wettelijke garantieregels voor goederen van toepassing, met inbegrip van goederen die digitale inhoud of een digitale dienst bevatten of daarmee verbonden zijn.

Reparaties die worden uitgevoerd door technici die niet zijn goedgekeurd door de leverancier, maken de garantie ongeldig als de reparatie betrekking heeft op dit defect.

Raadpleeg voor meer informatie de gebruikershandleiding die bij het product is geleverd.

De verzend- of aankoopbon die de klant ontvangt, fungeert als garantiebewijs. De klant moet deze op een veilige plaats bewaren. Om van de garantie te genieten, gaat de klant met het defecte apparaat naar een Krëfel-verkooppunt of dient hij/ zij contact op te nemen met onze dienst na verkoop op het nummer 02/255.00.00 of via onze contactformulieren of via de volgende link: https://www. krefel.be/nl/reparaties.

» Terug naar boven.

6. Herroepingsrecht

6.1. In het kader van de verkoop op afstand aan consumenten die onder titel VI. «Marktpraktijken en consumentenbescherming» vallen, heeft de klant het recht aan Krëfel mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 30 opeenvolgende dagen vanaf de dag die volgt op de dag van de levering. Krëfel erkent het herroepingsrecht van de klant om hem toe te laten de aangekochte goederen te waarderen onder dezelfde voorwaarden als in een winkel.

6.2. Dit herroepingsrecht kan echter enkel worden uitgeoefend indien de klant Krëfel hiervan op de hoogte brengt binnen de 30 dagen vanaf de dag die volgt op de dag van de levering per brief , via chat of via het contactformulier aan NV Krëfel / Dienst «Annulering e-shop bestelling», Steenstraat 44 - Industriezone 4 «’t Sas» 1851 Humbeek/Grimbergen en indien de klant de ongebruikte goederen binnen dezelfde termijn terugstuurt. Krëfel stuurt de klant hieromtrent een e-mail met de bevestiging.

Tijdens de herroepingstermijn raadt Krëfel de klant aan zorgvuldig om te gaan met de goederen en de verpakking en deze niet uit te pakken of te gebruiken, behalve voor zover nodig om te beoordelen of hij de goederen wenst te behouden. Als de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, vragen wij hem de goederen terug te sturen met alle geleverde accessoires en in hun oorspronkelijke staat en verpakking, in overeenstemming met onze onderstaande instructies. Bij aankoop van een elektronisch toestel moeten de persoonlijke accounts en inhoud van de klant van het toestel worden verwijderd. Indien nodig moet het apparaat worden teruggezet naar de fabrieksinstellingen.

Bovendien is de klant niet wettelijk bevoegd om een herroepingsrecht uit te oefenen in het geval van de levering van audio- of video-opnamen, computersoftware of prepaid mobiele telefoonkaarten, zodra de verpakking is geopend.

6.3. De klant heeft tot 30 dagen na aankoop de tijd om het artikel naar Krëfel terug te sturen, mits het product in de originele verpakking en in perfecte staat verkeert.

De klant heeft de keuze tussen deze twee opties om het product te retourneren:
- Gaan naar het dichtstbijzijnde Krëfel-verkooppunt. Krëfel zal instaan voor de retourzending.
- Retourneren van het product in de originele verpakking (met alle accessoires) naar Krëfel, Service
Herroepingsrecht, Steenstraat 44, 1851 Humbeek. Voeg dit retourdocument bij. De retourkosten zijn voor rekening van de klant. Eens de geretourneerde producten de logistieke afdeling van Krëfel bereikt, zal Krëfel overgaan tot terugbetaling. Zendingen «franco ontvanger» of «onder rembours» worden geweigerd. Wij raden je aan om het bewijs van terugzending te laten valideren door het postkantoor of de vervoerder. Krëfel kan ook zorgen voor de terugzending van artikelen tegen een vergoeding van €39 (incl. BTW) door te bellen naar 02/ 255.00.00. Bij groot elektro is dit altijd van toepassing.
- Wil je graag gebruik maken van je herroepingsrecht voor een groot elektrotoestel? Je hebt tot 30 dagen na je aankoop het recht om het toestel om te ruilen. Voor deze dienst betaal je €39, inclusief BTW. Voor een omruiling vragen wij een kost van €30.

6.4. De klant stuurt de artikelen terug naar het adres dat staat vermeld in artikel 1.1 van deze voorwaarden, samen met de leveringsdocumenten en, indien van toepassing, de factuur.

6.5. Wanneer het herroepingsrecht is uitgeoefend in overeenstemming met de bovengenoemde algemene verkoopvoorwaarden, betalen wij je binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen het bedrag terug dat je eventueel aan ons hebt betaald voor de aankoop van het artikel of de artikelen. De terugbetaling gebeurt gratis en via dezelfde betalingsmethode die voor de oorspronkelijke transactie is gebruikt, tenzij anders overeengekomen.

Het herroepingsrecht is ook van toepassing op Click & Collect-bestellingen.

» Terug naar boven.

7. Bescherming persoonsgegevens

De verwerking en bescherming van persoonsgegevens is onderworpen aan een Privacybeleid (https://www.krefel.be/nl/privacy-policy). Dit Privacybeleid maakt integraal deel uit van deze algemene verkoopvoorwaarden. Lees dit Privacybeleid zorgvuldig door.

» Terug naar boven.

8. Aansprakelijkheid

Behoudens in geval van opzet of zware fout van Krëfel of haar aangestelden of agenten, is Krëfel niet aansprakelijk voor schade geleden door de klant of een derde ingevolge het niet of slecht functioneren van het product, alsook voor schade ingevolge laattijdige, onjuiste of onvolledige levering of terbeschikkingstelling van het product.

Krëfel is evenmin verantwoordelijk voor schade van welke aard ook die voortvloeit uit een verkeerdelijk gebruik van de producten. In dit verband verbindt de klant zich ertoe de gebruiksaanwijzing aandachtig te lezen.

Krëfel is in geen geval aansprakelijk voor indirecte schade, gevolgschade, immateriële schade of commerciële schade. In geval van aansprakelijkheid voor directe schade kan de schadevergoeding nooit meer bedragen dan drie maal de waarde van het aangekochte product.

De beperking van aansprakelijkheid is echter niet van toepassing als de schade lichamelijk letsel of de dood tot gevolg heeft.

» Terug naar boven.

9. Laagste prijsgarantie

9.1 Wij garanderen dat onze prijzen de laagste in België zijn. Indien je binnen de 30 dagen na jouw aankoop een concurrent aantreft opgenomen in de onderstaande lijst die een lagere prijs biedt voor hetzelfde artikel dat onder dezelfde voorwaarden wordt verkocht, verbinden wij ons ertoe je het verschil terug te betalen onder de vorm van een aankoopbon, op voorwaarde dat je een kopie van jouw bestelbon, leveringsbon of factuur, evenals een geldig gedateerd bewijs van de concurrerende prijs voor het vastgestelde prijsverschil (bijvoorbeeld een advertentie, catalogus, enz.) stuurt ter attentie van onze commerciële dienst: Krëfel, Steenstraat 44, Industriezone 4 «’t Sas», 1851 Humbeek.) ter attentie van onze verkoopdienst: Krëfel, Steenstraat 44, Industriezone 4 «’t Sas», 1851 Humbeek/Grimbergen of vul het prijsgarantieformulier in, en een geldig gedateerd bewijs van de scherpe prijs). Deze geld-terug-garantie is niet geldig voor uitverkoopaanbiedingen, voor prijzen van online shops of voor einde reeks- of liquidatieprijzen. Krëfel behoudt zich het recht voor om de prijzen en beschikbaarheid van de concurrent te controleren.

9.2. Wat zijn de voorwaarden voor prijsgarantie?

Bij een prijsaanpassing, dien je volgende voorwaarden in acht te nemen: Het gaat om een identiek nieuw product met dezelfde referentie.

Het product is leverbaar in België binnen de 10 werkdagen.

De prijs geldt voor iedereen, zonder bijkomende voorwaarden. Bv. aankoopverplichting van een ander product, lidmaatschap, …

De kosten die de concurrent aanrekent voor levering en installatie worden meegerekend in de totaalprijs van het product.

Hier is de lijst van in aanmerking komende concurrenten: Aldi, Apple Store, AS Adventure, Base Shop, Carrefour, Coolblue, Cora, Decathlon, Dreamland, Eldi, Electro Depot, Excellent, Fnac (alleen directe verkopen en zonder lidmaatschapsverplichting)**, Kruidvat, Lidl, MediaMarkt, Nespresso, Orange Shop, Proximus Shop (zonder lidmaatschapsverplichting), Selexion, Telenet (zonder lidmaatschapsverplichting), Vanden Borre (directe verkopen)**, evenals alle merkwebsites die rechtstreeks aan consumenten verkopen en waarvan het domein eindigt op «.be».

**Niet geldig op verkopen via partners op hun marketplace, enkel geldig op de producten rechtstreeks verkocht door deze winkels/websites. Meestal herkenbaar aan de melding « Verkocht door », gevolgd door de naam van de verkoper.

» Terug naar boven.

10. Geldigheid, Toepasselijk Recht en geschillenbeslechting

10.1. Wij hopen uiteraard dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Mocht je toch klachten hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier of op 02 255 00 00. Wij verbinden ons ertoe jouw klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

10.2. Als een van deze algemene verkoopvoorwaarden nietig of niet-afdwingbaar wordt verklaard, blijven de overige bepalingen van de algemene verkoopvoorwaarden van kracht en zijn deze voorwaarden afdwingbaar voor zover de wet dit toestaat.

10.3. In het kader van hun contractuele relatie aanvaarden de partijen elektronische bewijsmiddelen (bijv. e-mail, computer back-ups, enz.).

10.4. Geschillen met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van deze algemene verkoopvoorwaarden worden uitsluitend beheerst door Belgisch recht en het geschil kan voorgelegd worden aan de rechtbanken te Brussel of de rechtbanken bevoegd voor de domicilie van de klant.

10.5. De klant kan ook een beroep doen op de buitengerechtelijke geschillenregeling door zich te wenden tot de Consument Bemiddelingsdienst (North Gate II, Koning Albert II laan 8 Bte 1, 1000 Brussel, tel: 02 702 52 20, contact@consumentenombudsdienst.be, https://consumentenombudsdienst. be/nl. be/nl. Klanten die in een ander Europees land dan België wonen, worden doorverwezen naar het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie: https://ec.europa.eu/odr/.

10.6. Krëfel onderschrijft de richtlijnen van BeCommerce. De gedragscode van het BeCommerce kwaliteitslabel heeft als doelstelling basisprincipes op te stellen die moeten worden nageleefd om de consument de nodige waarborgen te bieden, waardoor er een essentiële vertrouwensrelatie kan worden opgebouwd tussen verkopers en kopers op het vlak van verkoop op afstand, met focus op ecommerce. De volledige richtlijnen van BeCommerce kan je op https://becom.digital/nl/ vinden.

» Terug naar boven.

11. Rechtsbekwaamheid

Door producten te kopen van Krëfel, verklaart de klant minstens 18 jaar oud te zijn en wettelijk gerechtigd te zijn om producten en diensten aan te kopen. De klant stemt ermee in de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor alle financiële transacties, met inbegrip van transacties die bijvoorbeeld in zijn naam zouden zijn uitgevoerd door minderjarigen die zijn huis delen.

» Terug naar boven.

12. Fraudepreventie

Krëfel biedt alleen producten aan die gekocht zijn bij de originele fabrikanten en hun groothandelaren. Als klanten twijfels hebben over de echtheid van de producten, kunnen ze meer informatie en advies vinden op de website https://www.eccbelgie.be. Als ze fraude vermoeden, kunnen ze altijd een klacht indienen via https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom.

» Terug naar boven.

13. Herstellingen

Je bent verantwoordelijk voor het maken van een reservekopie van alle bestaande gegevens, software en programma’s en voor het wissen van alle bestaande gegevens voordat de herstelling wordt uitgevoerd. Krëfel is niet verantwoordelijk voor verlies of herstel van gegevens of programma’s ten gevolge van de geleverde service. Je verklaart hierbij dat jouw product geen illegale bestanden of gegevens bevat.