In 1958 ontstond de firma Krëfel uit het idee van een man die een ongeëvenaarde prijs, service en kwaliteit wilde bieden op de nog weinig ontwikkelde markt van huishoudelektro. Die man, Auguste Marcel Poulet, haalde voor de naam zijn inspiratie bij de Duitse stad Krefeld. Zo gaf hij zijn onderneming een Germaanse klank - synoniem voor superieure kwaliteit en duurzaamheid. Sinds de oprichting van Krëfel is er heel wat veranderd in de wereld van consumentenelektronica. Toch doen we er nog steeds alles aan om dezelfde waarden dagelijks in de praktijk te brengen.
In de jaren 60 maakte Krëfel naam via postorderverkoop en de introductie van vernieuwende producten op de markt: tv’s, wasmachines, koelkasten en fornuizen hadden een grote impact op het leven van de gezinnen. Geleidelijk breidde de keuze zich uit met meer productgamma’s. In de loop der jaren maakten de eerste Krëfel verkooppunten van amper 60 m² plaats voor meer dan 70 ultramoderne showrooms, waarvan sommige een oppervlakte van 3.000 m² hebben. Je vindt er gegarandeerd de laagste prijzen, een team van gepassioneerde consulenten die regelmatig opleidingen volgen en informatie krijgen over de nieuwste technologieën, en een voorbeeldige dienst-na-verkoop.
Aan bepaalde spitstechnologische en gespecialiseerde domeinen schenken we bijzondere aandacht via advies, uitgebreide gamma’s en een specifieke presentatie.
Sinds 2019 bundelen we de krachten met onze Franse sectorgenoot Boulanger, een belangrijke stap in de groei van het bedrijf met behoud van ons Belgisch DNA.
Sinds de oprichting is de exploitatiezetel in Humbeek 15 keer groter geworden. Momenteel beslaat de site een oppervlakte van meer dan 45.000 m², kantoren en opslagruimten inbegrepen. We hebben speciale aandacht besteed aan het milieuaspect, met onder meer 2.200 zonnepanelen op de daken. We steken veel energie in energiebesparing!
Voor al jouw aankopen van tv, hifi, video, multimedia, fotografie, telecom en elektro is onze befaamde slogan meer geworden dan een belofte: het is een engagement.