banner-mobile-ExtendedWarrany
banner-desktop-ExtendedWarrany
banner-desktop-ExtendedWarrany

Verlengde garantie

Op al onze elektrotoestellen, bestemd voor privaat gebruik, geniet je van een standaard waarborg van 2 jaar. Wil je langer zorgeloos genieten van jouw elektrotoestellen? Dan biedt Krëfel jou de verlengde garantie tot 5 jaar aan!
Deel
C- Users CSIN Documents Picture-Page-Web Page-ExtendedWarranty image-couple

Verlengde garantie tot 5 jaar (optioneel)

Wil je graag langer zorgeloos van jouw elektrische apparaten genieten? Dan biedt Krëfel jou de verlengde garantie tot 5 jaar aan. Voor tablets, laptops en desktop pc's (met uitzondering van Apple producten), bieden wij een verlengde garantie van 1 jaar aan. Dit betekent een totale garantie van 3 jaar voor jouw tablet, desktop pc of laptop! Zo hoef je je nergens zorgen over te maken. In ruil voor een eenmalig bedrag garandeert onze verlengde garantie jou totale gemoedsrust.

De verlengde garantie is tevens beschikbaar voor aankopen via onze e-shop. Vink deze optie aan op de productpagina of in jouw winkelmand en je ontvangt jouw contract met de post (na de levering van jouw e-shop bestelling).

Featurette1-ExtendedWarranty

De verlengde garantie in 10 vragen

1. Wat is een verlengde garantie van Krëfel?
De garantievoorwaarden van de fabrikant loopt in de meeste gevallen tot 2 jaar. Met de verlengde garantie wordt dit door Krëfel verlengd tot 5 jaar. Voor laptops, desktop pc's en tablets, met uitzondering van Apple producten, verlengen we jouw garantie tot 3 jaar. 

2. Wie herstelt mijn toestel indien het defect is?
Tijdens de volledige termijn van de garantie worden alle herstellingen uitgevoerd door de fabrikant van het toestel. Op deze manier garanderen wij dat de herstelling uitgevoerd wordt door zeer bekwame mensen en indien nodig met originele onderdelen. Krëfel zal voor jou de afspraak met de technische dienst maken en ook jouw dossier en de kosten van de interventie beheren. 

3. Wat moet ik doen in geval van een panne?
Eenvoudigweg contact opnemen met onze dienst na verkoop (02 255 00 00), of met je vertrouwde winkel die voor jou een afspraak zal reserveren.

Featurette2-ExtendedWarranty

4. Indien ik mijn toestel verkoop, blijft de garantie dan geldig ?
Je contract specificeert dat de garantie strikt persoonlijk is en niet aan een ander kan toegewezen worden. 

En indien ik verhuis binnen België of naar Luxemburg? Het volstaat dat je in een van onze Krëfel winkels laat weten dat je verhuisd bent. Zo kunnen wij onze gegevens aanpassen in onze database. 

En indien ik verhuis naar het buitenland? Enkel interventies in België en Luxemburg worden ondersteund door de garantie van de fabrikant alsook de uitbereiding die daaruit voortvloeit. 

5. Wat kost een interventie aan huis buiten garantie?
Dat kan verschillen enerzijds door het type panne en anderzijds de fabrikant, maar tegenwoordig rekenen de meeste technische diensten meer dan 100€ aan, en dit enkel voor de verplaatsing en de werkuren. De te vervangen onderdelen zullen nog eens apart aangerekend worden.

6. Kan ik een toestel verzekeren dat professioneel zal worden gebruikt ?
De voorwaarden van de fabrieksgarantie gelden enkel voor producten die huishoudelijk gebruikt worden. Bijgevolg is de verlengde garantie niet geldig op toestellen die professioneel gebruikt worden.

Featurette3-ExtendedWarranty

7. Waarom varieert de prijs van de garantie, in sommige productgroepen (bv. televisies), in vergelijking met de prijs van het product?
In deze productgroepen, worden de onderdelen die defect zijn, niet hersteld maar altijd vervangen. Eveneens kunnen de prijzen van sommige onderdelen hoger zijn, en dit bij toestellen waar er een moderne technologie aanwezig is, wat vaak het geval is bij duurdere toestellen. 

8. Wat gebeurt er indien mijn toestel tijdens de garantie onherstelbaar wordt verklaard? Indien de panne zich voordoet tijdens de eerste 2 jaar wordt het toestel vervangen door hetzelfde toestel of door een toestel met dezelfde kenmerken. Indien de panne zich voordoet na de eerste 2 jaar betalen wij jou de restwaarde terug. De resterende waarde zal je worden terugbetaald in de vorm van Krëfel vouchers.

9. Wat is de restwaarde van mijn toestel?
Indien een toestel (technisch of economisch) onherstelbaar is, wordt de aankoopwaarde van deze terugbetaald verminderd met 1% per maand vanaf de aankoopdatum. De resterende waarde zal je worden terugbetaald in de vorm van Krëfel vouchers.

10. Wat is de prijs van de verlengde garantie?
Het doel van de verlengde garantie is om onze klanten een volledige veiligheid te bezorgen en dit voor een klein budget. Wanneer een toestel je de mogelijkheid biedt om van deze optie gebruik te maken, dan kan je de prijs hiervan terugvinden in het kader, rechts van het toestel, waar je eveneens de verkoopvoorwaarden terug kunt vinden.

Geüpdatet op 3 februari 2023