Banner-page-return-mobile

Jouw product terugsturen of omruilen

Ben je niet helemaal tevreden met je online aankoop? Dat lossen we graag voor je op. Bij Krëfel geniet je van 30 dagen bedenktijd vanaf de dag dat je bestelling is geleverd. Geef je pakketje gratis af in een van onze winkels of stuur het naar ons op. Wij regelen de rest!
Deel
Featurette1-page-return

HOE WERKT HET?

Stap 1: Voorbereiding


Als je een product wenst terug te sturen, mag je het toestel enkel in die mate uitpakken en bekijken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het al dan niet wenst te behouden. Stop het toestel vervolgens terug in de originele verpakking van de fabrikant, samen met alle meegeleverde onderdelen en accessoires indien mogelijk.

Featurette2-page-return

Stap 2: Terugsturen (enkel voor online aankopen)


Gratis afgeven in een Krëfel winkel
Je mag je pakketje gratis afgeven in een van onze winkels. Onze medewerkers in de winkel regelen ter plaatse je retour, zodat jij tevreden naar huis kan. Uiterlijk 14 dagen later ontvang je de terugbetaling. De terugbetaling gebeurt met de betaalmethode die jij gekozen hebt bij je bestelling.

Vind de dichtsbijzijnde Krëfel winkel >

Opsturen
Stuur je het liever op? Dan mag je het pakketje op eigen kosten en risico opsturen naar ons hoofdkantoor te Humbeek, op onderstaand adres. Verpak het pakketje samen met de leveringsdocumenten en het ingevulde retourformulier in een stevige, goed afgesloten doos.

Krëfel - Dienst Expedi
Steenstraat 44, 1851 Humbeek

Ophaaldienst
Wil je een groot of zwaar product retourneren, zoals een wasmachine of koelkast? Dan kunnen we dat eventueel bij je komen ophalen. Bel ons op het nummer + 32 (0)2 255 00 00 of stuur een mailtje naar expedi@krefel.be om een afspraak te maken. Voor deze dienst betaal je €39, inclusief BTW.

Featurette3-page-return

Stap 3: Relax


Heb je je pakketje afgegeven in een Krëfel winkel? Super, dan zit je retourzending erop!


Heb je het opgestuurd of laten ophalen? Dan handelen wij het verder voor je af. Je kan erop rekenen dat we het bedrag van je aankoop en eventuele leveringskosten uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van je retour terugbetalen.


De terugbetaling gebeurt met de betaalmethode die jij gekozen hebt bij je bestelling.

Featurette4-page-return

VOORWAARDEN

Herroepingsrecht
Producten die je op onze webshop besteld hebt, mag je zonder opgave van reden en zonder betaling van een boete retourneren binnen 30 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Dat geldt ook voor Click&Collect bestellingen.

In originele staat en onbeschadigd
Je begrijpt vast dat we je product enkel kunnen aannemen als het in orginele staat verkeert en dus ook onbeschadigd is. Artikelen die niet in deze toestand verkeren bij hun ontvangst door Krëfel, worden geweigerd.

Je mag je bestelling natuurlijk wel voorzichtig uitpakken en testen voor zover dat nodig is om te beoordelen of je het wil houden, net zoals je in een van onze winkels zou doen. Teruggestuurde goederen mogen gepast, maar niet gebruikt zijn.

Uitzonderingen
Sommige producten kunnen we helaas niet terugnemen. Zo kan je geen audio-opnames, video-opnames of software retourneren als de verzegeling ervan verbroken is.
Verder is het herroepingsrecht niet van toepassing voor rechtspersonen of voor producten aangekocht door een natuurlijk persoon voor beroepsgebruik.

Featurette5-page-return

Heb je nog vragen? Misschien vind je hieronder wel een antwoord.

Kan ik de status van mijn retourzending opvolgen?
Retourzendingen via onze ophaaldienst kan je helaas niet zelf opvolgen, maar wees gerust, we regelen het zo snel mogelijk voor je!

Kan ik een artikel omruilen?
Als je een klein elektrotoestel wil omruilen, raden we je aan een nieuwe bestelling te plaatsen en het oude artikel te retourneren. Na ontvangst van het artikel betalen we je zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen 14 dagen, terug. Voor jouw groot elektrotoestel, kan je contact met ons opnemen via ons contactformulier om een omruiling te regelen.

Kan ik mijn bestelling gratis annuleren of wijzigen?
Je neemt best zo snel mogelijk contact met ons op. Als we je bestelling nog niet verzonden hebben, kunnen we deze nog voor je annuleren en/of aanpassen. Indien je pakketje toch al onderweg is, mag je de levering door Bpost simpelweg weigeren. Is je pakketje al geleverd? Dan kan je het gratis afgeven in een van onze winkels.

Andere vragen
Neem zeker eens een kijkje op onze hulppagina. Wellicht vind je daar een antwoord op je vraag.

Geüpdatet op 7 november 2024