• De website gebruiken
  • Producten bestellen
  • De Betaling
  • De levering
  • Dienst na verkoop
  • Privacy Policy

De website gebruiken

Hoe een product op onze website vinden?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een bepaald product terug te vinden op onze website:

1. Klik bovenaan op de knop Categorieën (op mobile: drie horizontale streepjes). Een menu opent zich. Klik bijvoorbeeld op Beeld & Geluid. Vervolgens krijg je een menu met de verschillende subcategorieën (vb. Televisies, Steunen, In de wagen, Hoofdtelefoons & oortjes, enz.) Aan de hand van deze lijst klik je tenslotte op de subcategorie dat je interesseert (vb. Televisies). Je komt dan terecht op een nieuwe pagina waar je jouw gewenste productcategorie kan kiezen.

2. Indien je een specifiek product of een specifiek merk zoekt, kan je bovenaan iets typen bij "Zoeken". Als je in een bepaalde categorie wilt zoeken, kan je jouw zoekopdracht ook combineren met de gekozen categorie in het invulveld ernaast.

3. Wens je enkel op merk te zoeken, klik dan rechtsboven op de Homepagina op "Alle merken" . Op deze pagina kan je het merk selecteren dat je zoekt en dit ofwel per merk en/of per categorie, ofwel via de merkenindex.

Producten bestellen

Hoe een bestelling plaatsen?

Alle producten die afgebeeld staan op de website, kunnen online worden aangekocht. Indien je een bepaald product wenst aan te kopen, klik dan op de knop "Koop nu" . Vervolgens krijg je een overzicht van jouw winkelmandje te zien. Indien je een ander product wenst toe te voegen, klik dan links op "Verder winkelen" . Wens je een product uit jouw winkelmandje te verwijderen, klik rechtsboven op "Verwijderen" . Wil je jouw bestelling plaatsen, klik dan op "Ga verder" . Vervolgens moet je jou registreren als e-shop klant. Deze registratie is volledig gratis. De volgende keer dat je een bestelling plaatst, kan je meteen inloggen met jouw e-mailadres en wachtwoord. Na de registratie dien je een betalingswijze te kiezen en jouw bestelling te bevestigen door op "Ga verder" te klikken.

Voor meer informatie over de betalingswijzen, consulteer de rubriek "De betaling" onderaan deze pagina.

Kan een product gereserveerd worden?

Wanneer je een online bestelling plaatst, wordt het bestelde product automatisch voor jou gereserveerd. Gelieve er rekening mee te houden dat deze reservatie pas geldt van zodra Krëfel jouw betaling ontvangen heeft.

Je kan ook jouw online bestelde producten afhalen in jouw favoriete Krëfel filiaal.

Hoe een bestelling annuleren?

Een bestelling wordt pas behandeld zodra je de volledige 3 stappen procedure hebt doorlopen. Als dit niet gebeurd is, hoef je ook niet te annuleren. Indien de procedure wel correct is beïndigd, krijg je automatisch een bevestiging van jouw bestelling via e-mail. 

Indien je jouw online betaling reeds hebt uitgevoerd en je wenst jouw bestelling te annuleren, vul dan het contactformulier e-shop in met duidelijke vermelding van jouw bestelnummer.

Aan welke voorwaarden zijn de online bestellingen gebonden?

Bekijk onze voorwaarden hier.

Deze voorwaarden zijn enkel geldig voor bestellingen via de website. In de Krëfel verkooppunten kunnen andere voorwaarden van kracht zijn.

De Betaling

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Wij bieden je verschillende mogelijkheden om jouw online bestelling te betalen:

1. E-banking: indien je beschikt over Dexia NetBanking, ING HomeBanking, KBC/CBC Online.

2. Visa, American Express, Diners Club of Mastercard

3. Krëfel Gift Card

4. Ecocheques. Je kan zowel online als in de winkel betalen met papieren of digitale ecocheques. Meer info

5. Klarna. Shop nu en betaal binnen 21 dagen. Meer info

Kan er online op afbetaling met de Budget Card gekocht worden?

Ja, dit is mogelijk. Producten die betaalbaar zijn met de Krëfel Budget Card worden aangeduid op de pagina van het product dmv een Krëfel Budget Card afbeelding. De Krëfel Budget Card kan ook gebruikt worden voor aankopen in één van onze Krëfel winkelpunten.

Hoe wordt de beveiliging van de online betaling verzekerd?

Bij aankopen via het Internet is beveiliging een absolute must. Om deze beveiliging te kunnen garanderen, verwerken we de betalingen via Ingenico . Zo ben je verzekert van confidentialiteit van alle financiële gegevens die je naar ons verstuurt. Alle financiële gegevens tussen jouw PC en onze site worden gecodeerd verstuurd. Ogone voldoet aan de strengste veiligheidsnormen van de sector.

De levering

Kan het toestel in de winkel afgehaald worden?

Ja, met onze dienst Click & Collect kan je jouw bestelling op 1u afhalen waar beschikbaar en op 24u tot 72u indien niet voorhanden in de winkel.

Wat zijn de leveringskosten?

Deze kan je terugvinden in de algemene verkoopsvoorwaarden voor online verkoop . Klik hier.

Neemt Krëfel mijn oud toestel terug?

Ja. Wanneer de levering gebeurt door de leveringsdienst van Krëfel , kunnen we, indien je dit wenst, gratis jouw oude toestellen meenemen, op voorwaarde dat je dit bij bestelling vermeldt in jouw winkelmand (knop "Gratis terugname oud toestel" ) en op voorwaarde dat het terug te nemen toestel een gelijkaardig toestel betreft met vergelijkbare afmetingen. Terug te nemen koelkasten of diepvriezers, dienen volledig leeg en ontdooid te zijn.

Daarenboven dienen de toestellen afgekoppeld te zijn en klaar te staan op het gelijkvloers voor terugname door Krëfel.

Levert Krëfel buiten België?

Neen, Krëfel levert enkel in België. Bestellingen uitgevoerd in het buitenland voor levering in België worden uiteraard wel aanvaard.

Hoe een garantiebewijs bekomen?

Bij de levering van de e-shop bestelling krijg je een leveringscontract, dat tevens geldt als aankoop-en garantiebewijs. Indien je een verlengde waarborg hebt genomen, zal je ook een "Contract van Verlengde Waarborg" ontvangen.

Hoe een artikel omruilen?

Indien je een artikel wenst te ruilen voor een ander dat je op onze website vond, gelieve dan een nieuwe bestelling te plaatsen. Het item dat je wenst te ruilen, dient dus naar Krëfel te worden teruggestuurd in perfecte staat, volledig en in zijn originele verpakking (zie vorige rubriek "Een artikel terugsturen").

Dienst na verkoop

Wat is de garantietermijn van mijn toestel?

Alle producten, gekocht of geleverd en bestemd voor privaat gebruik, genieten van twee jaar waarborg. Voor producten die gebruikt worden voor niet-private doeleinden gelden de beperkende garantievoorwaarden van de fabrikant/invoerder.

Defecten of schade als gevolg van foutief gebruik, water, oxidatie, val of schokken, nalatigheid, slecht onderhoud of gebruik in strijd met de voorschriften van de fabrikant, evenals slijtage worden niet door de garantie gedekt.

Herstellingen uitgevoerd door een niet door het merk erkende technieker geven aanleiding tot het vervallen van de garantie. Voor meer informatie hieromtrent, gelieve de handleiding te raadplegen die bij het product geleverd wordt.

De zendnota en/of het aankoopbewijs die je bij het apparaat ontvangt, is jouw garantiebewijs. Houd deze dus zeker goed bij.

Gelieve, om van jouw garantie te kunnen genieten, je met het defecte apparaat aan te bieden in jouw Krëfel verkooppunt, of contact op te nemen met onze dienst na verkoop op het telefoonnummer + 32 (0)2 255 00 00.

Ook na de garantieperiode kan je steeds bij Krëfel terecht om jouw defect toestel te laten herstellen. Gedurende de hele herstellingsperiode word je voor een groot aantal toestellen (strijkijzer, tv-toestellen, stofzuiger, koffiezet, microgolfoven, vast telefoontoestel en GSM) en dit in functie van de beschikbaarheid, een gratis vervangtoestel aangeboden. In sommige gevallen dien je een waarborg te betalen. Je kan de voorwaarden vinden in het Krëfel verkooppunt.

Voor vele producten kan je een contract van Verlengde Waarborg afsluiten. Mits betaling van een klein, eenmalig supplement geniet je van 5 jaar garantie op jouw toestel. Deze Verlengde Waarborg is tevens beschikbaar voor de producten aangekocht via onze e-shop. Je hoeft enkel de optie 'Verlengde Waarborg' aan te vinken op de productpagina of in jouw winkelmandje.

Privacy Policy

Privacy Policy

1. Dit is de website van:

• NV Krëfel
• Steenstraat 44 - Industriezone 4 «'t Sas» Grimbergen
• 1851 Grimbergen-Humbeek (België)
• BTW BE 0400.673.544
• Tel: 02/255.00.00
• Fax: 02/252.49.70

2. Wanneer de klant ons contacteert, solliciteert, een formulier invult, enz. machtigt de klant de NV Krëfel om over te gaan tot de verwerking van zijn persoonsgegevens. Wij verbinden ons ertoe deze gegevens uitsluitend te gebruiken voor het beheer van volgende doeleinden:

• Marketing
• Dienst na verkoop
• Levering
• Informatie van producten of diensten Krëfel en/of Krëfel Keukens
• Sollicitatie

3. Bij een bezoek aan de Krëfel website worden volgende gegevens bewaard:

• Jouw e-mailadres en persoonsgegevens als je dit aan ons communiceert
• Alle informatie met betrekking tot de pagina’s van andere sites die je geraadpleegd hebt om naar onze site te gaan
• Alle informatie met betrekking tot de pagina’s die je op onze site geraadpleegd hebt
• Alle informatie die je vrijwillig verstrekt hebt
• Het IP-adres, UserAgent (type van jouw browser)

4. De opgegeven persoonsgegevens worden enkel intern gebruikt en worden niet doorgegeven, gedeeld, noch verkocht aan andere organisaties voor commerciële doeleinden.

5. Op www.krefel.be gebruiken we cookies (een cookie is een klein bestand dat verstuurd wordt door een Internetserver en dat zich op de vaste schijf van jouw computer installeert. Dit bestand houdt de sporen bij van de bezochte website en bevat een aantal gegevens over dit bezoek) voor intern gebruik.

6. De klant is als enige verantwoordelijk voor het gebruik van zijn paswoord, met name in geval van bedrieglijk gebruik door een derde.

7. Wens je jou uit te schrijven uit de Krëfel newsletter, toegang tot jouw persoonsgegevens om deze aan te passen of ons te contacteren in verband met de Krëfel Privacy Policy? Contacteer ons dan:

• Per telefoon: 02/255.00.00
• Per fax: 02/252.49.70
• Per post: Steenstraat 44 - Industriezone 4 «'t Sas» Grimbergen, 1851 Grimbergen-Humbeek (België)
• Per e-mail: webmaster@krefel.be

 

8. Als je van geen enkel bedrijf nog mailings, telefonische oproepen of e-mails wenst te ontvangen, contacteer dan de Robinson-lijst van het Belgische Direct Marketing Verbond:

• Telefonisch op het gratis nummer: 0800-91 886
• Per post: BDMV, Robinson list, Buro & Design Center, Heizel Esplanade B46, 1020 Brussel
• Online: https://www.robinsonlist.be/

9. Voor nadere inlichtingen wordt de klant verzocht zich te wenden tot het openbaar register dat wordt bijgehouden door de Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer. www.privacycommission.be